Another Famous Char Siew In PJ?

*Notice: We found out that Ah Khai is no longer manning the stall, the name of the stall has been changed as well.

I have been exploring PJ quite frequent recently. When Calvin said that he wanna bring me to his favourite char siew place somewhere nearby 3 Two Square few weeks ago, I was rubbing my palms with glee.

Photobucket
The stall, named Ah Khai Famous Char Siew Chicken Rice with bright yellow signboard is located inside Simon’s Delight, opposite Sea View Coffee Shop and facing a row of double storey houses at SS20. Apparently, the proprietor, Ah Khai has been working for sometime in Hong Kong (where he acquired the recipe to make char siew) before he come back and opened his own stall here. Apart from char siew, he also serves roast pork and roast chicken rice.

Photobucket
As usual, I opt for the half lean and half fat cut which comes with a bowl of soup as well (RM 4.00-4.50 for single portion). The outer layer was nicely caramelised, a little sticky and smoky-sweet with slightly charred bits. The meat was tender, literally melt-in-the-mouth sensation but somehow, a little bland as if the meat was not marinated thoroughly before being barbequed. The accompanied char siew sauce was a letdown too.

Verdict: FSF still remains at the top of my favourite char siew place but it wouldn’t hurt to try out other places once a while. Who knows, you might just hit the jackpot? 🙂

It seems like FoodPoi had found this place too.

Ah Khai Famous Char Siew Chicken Rice
Inside Simon’s Delight coffee shop
(opposite Sea View Restaurant)
Jalan 20/7, 46300
Petaling Jaya

Advertisements

31 thoughts on “Another Famous Char Siew In PJ?

  1. PenangTuaPui: Er… you prefer it to be only fat parts? Hehe.

    J2Kfm: Come down more often and you’ll get to know the way in no time!

    Precious Pea: Oh, the rice were clumpy actually and although it’s oil rice, it doesn’t smell like one. When are we going to FSF again? 😛

  2. SimpleGirl: Yeah, who would want a dry char siew!

    Tummythoz: Wah… such delicious sin 😛

    Cumi&Ciki: But it seems like most of the bloggers’ fav is FSF at the meantime?

    LFB: LOL! And I was thinking that you’re gonna say “OMG!”

  3. FSF? Hahaha

    That stall looks familiar. I think the production house call Red Communications is just around there. Hahaha anyway you can move to next location for char siew. It doesn’t have the char siew shiny look that lures ppl to it.

  4. SC: Hahaha, good good, will arrange one day 🙂

    Little Inbox: I’m sure there are other type of food nearby the place where you can find char siew/chicken rice. 🙂

    Jian: Wah, if it’s too shiny, means it’s very fat!

  5. Oh, now you made me want to get my char siew from FSF. You know for some reason i stay so near that place but I never seem to be visiting it as often as others. Haha….

  6. Must go n try coz now new operator even better than ah kai n no tenderizer. siew york must try best in town even big restaurant. also lost. yummy!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s